zondag 19 september 2021

Ze gaan!



 Het is zo ver!

Ken je die mop van die twee zussen die naar Spanje gingen?

Ze gaan!

Maandag 20 september 2021 gaat het gebeuren.

De voorbereidingen zijn in volle gang. En die zijn toch wel en beetje anders dan de voorbereidingen van anderhalf jaar geleden.

Op 23 mei 2020 zouden we vertrekken, eerst naar BIlbao vliegen en met de trein naar Cistierna, maar toen kwam COVID-19. In het begin van de pandemie dachten we nog dat het allemaal wel mee zou vallen maar hoe dichter de datum van vertrek naderde hoe meer we er ons van bewust werden dat de reis voorlopig niet door zou gaan.



De grenzen gingen dicht, we gingen in quarantaine, code rood, code geel, we gingen fietsen in Groningen en de Krimpenerwaard en gewoon heel veel in onze eigen omgeving en weer code rood.

We kochten een nieuwe e-bike en fietsten nog veel meer en we gingen weer in een lockdown.

In het begin van de 2de lockdown ben ik gaan lopen, in de vroege ochtend. Elke dag een rondje door weer en wind. Elke dag een foto.


Het land ging weer open, we gingen vaccineren en testen voor evenementen. en we gingen Fletcheren in  Amersfoort, Leeuwarden en Zutphen. Hieronder Annie tijdens ons tripje naar het Friesch Museum in Leeuwarden. 


We fietsten naar Zeeland, 70 km heen in de regen en wind tegen en 70 km terug in een vliegende storm met de wind in de rug. We fietsten de helft van de IJssel biënnale van uit Fletcherhotel Zutphen. 



En nu is het dan zover!

We hebben de Coronacheckapp, de QRcode geprint, een Reizigersverklaring, mondkapjes, de Spanje app (alleen is nog niet duidelijk of het allemaal werkt bij mij, omdat ik geen e-mail heb gehad met mijn code, maar er staat wel een QRcode in mijn app, dus hoop ik er maar op dat het goed komt). 



Het is een heel gedoe allemaal, maar…het koffertje staat klaar!

Onze eerste stop wordt Bilbao, één nachtje slapen in Casual Bilbao en dan naar Valmartino en Cistierna.

Ik kreeg zojuist de reservering binnen van Toño.

Muchos Gracias Toño!



We komen er aan!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten