donderdag 21 mei 2020

De Waarheid

De virtuele reis zit erop!
Ik heb er van genoten, maar in het echt waren we natuurlijk gewoon in Poortugaal.
We leven ons leven in Coronatijd.
De Oudheidkamer is gesloten, dat missen we wel.
Annie gaat elke dag een paar uurtjes om het fotoarchief bij te werken,
 ik hou niet eens mijn eigen fotoarchief bij.

Soms drinken we koffie, bespreken de toestand in de wereld en
doen we wat  meninkjes en klaagjes  en lachen veel .
En wanneer het kan gaan we fietsen, we mijden de drukke plekken 

Tja, wat doe je in zo’n week als je eigenlijk in Spanje wilt zijn?

Op  woensdag 13 mei kwam Mario op bezoek, netjes op afstand appeltaart eten en bijkletsen.
Daarna zijn we naar het Valckesteijnsebos gefietst en heb ik haar wat plekjes laten zien en we hebben gefotografeerd natuurlijk. Ook zijn we bij het blauwe viaduct over de A15 geweest.



Mario bracht 2 zelfgemaakte mondkapjes voor me mee en prachtige pioenrozen.
Ik had zelf ook al geprobeerd een mondkapje te naaien, maar dat is niet mijn sterkste punt.
De onderste is van mij 🤪

Donderdag 14 mei hebben Annie en ik naar Barendrecht gefietst. Het was eindelijk weer een beetje weer. We gingen naar de bieb in het Kruispunt, boeken inleveren en halen...het kan weer!
Het was koud en er stond een aardig windje, maar wel lekker even uitwaaien.
Heerlijk door de polders fietsen, kijken of we de reetjes zien of een leuk vogeltje.


Op de terugweg langs de Vossenburg


Voor groene  asperges

Vrijdag 16 mei zijn we weer gestart met ons eetclubje van 3 personen, Annie, Coby en ik.
De tafel uitgetrokken naar 220 cm.
Dus dat ging precies goed met het afstand houden en de asperges waren overheerlijk.

Zaterdag 17 mei was een frisse dag maar 's avonds ben  ik er toch nog op uit geweest met de fiets naar de Zegenpolder.
  Ik had daar mooie lijnen gezien in het landschap.
Ook maakte ik daar een foto  over  #socialdistance


Zondag 18 mei zijn we naar onze favoriete bestemming op zondag gefietst.
De Botlek en Europoort.
Heerlijk rustig en geen mens te zien.
Geen olietanks gekiekt vandaag maar bloemen in de berm, het is maar waar je naar kijkt.
We hebben zelfs orchideeën gevonden.
Maandag 19 mei heb ik in huis en tuin gewerkt.
Ik heb in de tuin een plastic kasje staan en daarin groeien tomaten, stokrozen en pepers. Ze waren al zo groot geworden dat ze verpoot moesten worden en ze zitten nu allemaal in een grote pot.
De pepers willen niet erg, dat is afwachten.


Dinsdag 20 mei heb ik met Erna een soort fotosafari gedaan. Lekker op de fiets.



We waren in Hoogvliet, de Botlek, Spijkenisse en het Ruigeplaatbos en het Valckestijnsebos.

Woensdag 21 mei heb ik lekker gelezen in de tuin en in de middag hebben we gefietst richting Barendrecht en Rijsoord, over dijken en door polders, zalig met de wind mee op de terugweg.

verder:

                                                  - doe ik oefeningen op de trap om een beetje fit te blijven.
 - blijf ik op gepaste afstand
                          - heb ik een boodschappenmeisje (Amber)
                         - word ik vrolijk van  bloemen en planten
                                        - heb ik 2 doosjes Moederdagbonbons leeggegeten
- lees ik nu 3 boeken
     - In hechtenis - Nicci French
      - Jan Catoen - John Broosens
                                                      - Wolf Hall - Hilary Mantel, gratis te lezen in de ThuisBieb
                    - maak ik kiekjes van alles en nog wat
                                       
                                                        - hoop ik voor de tuin en de boeren dat het snel gaat regenen


En nu is mijn verhaal klaar.
Het was een leuke week met zonnig weer,
Het voelde gewoon als vakantie!















Geen opmerkingen:

Een reactie posten