woensdag 13 mei 2020

1. Ze gingen niet!


Dag 1 

 Woensdag 13 mei 2020

Op weg naar Cistierna







Ken je die van die 2 zussen die naar Spanje gingen?
Het blijft een leuke mop natuurlijk, en  ik kan er nog steeds om lachen.
Maar omdat we momenteel niet kunnen reizen in verband me het Corona Virus
ga ik denkbeeldig op reis.
Samen met mijn zus Annie.
Onze reis was gepland voor 13 mei 2020.

Vroeg wakker natuurlijk. 
Honderd keer mijn koffertje ingeruimd en uitgeruimd (zoals altijd)
Mijn pre-vakantie  maagpijn is weg (zoals altijd)
Neem ik mijn slaapsnorkel mee?
Nee, toch maar niet..

Maar de dag is nog lang want we vliegen pas om 18.10.

Rond half vier stappen we op de Metro naar Slinge om daar over te stappen op de Metro
 naar Den Haag, en dan bij halte Meijersplein overstappen op bus 33.

We hebben thuis al ingecheckt.
Even nog door het poortje....
Piep, piep, piep....zoals altijd...
Mijn kunstheup en kunstknie geven een signaal af!
En dat betekent fouilleren!

Zo gaat het niet natuurlijk, maar soms lijkt het wel of je bij de internist bent voor een onderzoek.
Als alles weer in de koffer, in de tas en aan het lijf zit ( schoenen uit a.u.b.) gaan we een plekje zoeken en een bak koffie drinken.
De reis kan beginnen!
Boarden om kwart voor 6 en om kwart over 6 zijn we op weg naar Bilbao.


Om kwart over 8 landen we op Bilbao Airport.
Het weer is heerlijk, een lekker avondzonnetje!



Wat een prachtig gebouw! Een echte Calatrava


Daar gaat Annie, het avontuur tegemoet...
Nu even kijken waar we moeten zijn voor een OV-kaartje.
Annie had het natuurlijk nog bewaard van de vorige keer....ik alleen het kaartje
van het Indiaas Restaurant.
We stappen op bus 3247, 2 haltes naar Gran Via en daar overstappen op de Metro .
Het laatste stukje lopen we naar Bilborooms Hostel.
Goed voor weinig zullen we maar zeggen.



De kamer ziet er prima uit, dat gaat lukken voor één nacht!
Het is al aardig laat geworden voor Nederlandse begrippen maar we zijn nu in Spanje dus we gaan nog voor een hapje en een drankje.
Er zijn nog genoeg pinxtos [tapas]zo te zien.


De dag loopt naar het einde dus we zoeken ons bedje op.
Telefoons,, IPads, camera aan de zuurstof.
Morgen gaan we om 14.30 op de trein naar Cistierna







Geen opmerkingen: