maandag 20 september 2021

Dag 1 Onderweg

Vandaag zijn we vertrokken.

Om half elf kwam Thom ons ophalen en zijn we naar het vliegveld gegaan.

Het verliep allemaal soepel,  we hadden thuis al ingecheckt en we moesten alleen de  boardingpass laten zien en door de douane. Er werd nog een groot onderzoek in mijn koffertje gedaan en gelukkig mocht ik ook gewoon door. Niks geen QRcode of reizigersverklaring.

We vertrokken redelijk op tijd, ook niks geen anderhalve meter bij het ingaan van het vliegtuig, het mocht allemaal.

Het was erg koud in het vliegtuig en toen we in Bilbao aankwamen regende het.

Op het vliegveld werden we verwelkomt door vrouwen die geheel in het wit  onze Spaanse QRcode checkten.

We gingen met de bus naar de stad , langs het prachtige museum richting stad en bij het uitstappen liepen we de verkeerde kant uit (nooit gedacht dat Annie dat zou doen )😂 .

Opvallend is dat bijna iedereen op straat een mondkapje 😷op heeft en een paraplu bij zich heeft🌧

Maar uiteindelijk kwamen via een zeer interessante wijk , een beetje hummelig zal ik maar zeggen maar heel levendig, bij de brug die ons naar de Calle Bidebarrieta bracht, daar hebben we een kamer gereserveerd voor één nacht.

We checkten in bij Casual Gurea en kregen we een prachtige kamer. In de omgeving zijn allemaal eet- en drinkgelegenheden, dus dat zit wel goed.

Uitzicht vanuit het hotel tijdens een buitje,

Na een rustuurtje gingen we weer op pad, de regen kwam met bakken uit de hemel en daar waren we niet op gekleed dus gingen we de dichts bijzijnde  tapasbar in voor een drankje en een hapje.

Gelukkig werd het snel droog en dat bleef het ook de hele avond.

We liepen langs de rivier naar het station waar we morgen met de trein vertrekken richting Cistierna. Een prachtig gebouw van buiten, van binnen gewoon moderne poortjes.

De heupen begonnen al een beetje te kraken, mijn stappenteller had een record behaald.

En toen kwamen we toch ineens een Indiaas restaurant tegen, dus….lekker gegeten!

Intussen  werd het al laat en moesten we weer op huis aan, leuk al de lichtjes van de stad, de schimmige straatjes , de rivier die dwars door de stad kronkelt, allemaal mooi.

Het was een leuke drukke dag.
Morgen om half drie gaan we met de trein richting Arija en Valmartino.
Een lange zit maar wel heel leuk!