zaterdag 24 september 2022

Nog 4 dagen

 Wanneer we op reis gaan zoeken we altijd naar leuke plekjes om te bezoeken. Dus googelen!

Maar zodra je geboekt hebt krijg je ook ongevraagd tips van alles en iedereen. Zo krijg ik nu al 3 weken hele leuke aanbiedingen via Booking.com. 

B.v. De Hop-off-hop-on bus voor 16 euro. Dat lijkt me wel wat. Het scheelt een hoop geloop (dat is niet ons sterkste punt). 

Ook een interessant aanbod is: Een privéwandeling met liefdesverhalen voor €25,34 (aanbieding)!

Wat ik me daarbij moet voorstellen weet ik niet. Van de foto word ik niets wijzer.

Toen ik googelde op liefdesverhalen vond ik deze afbeelding…ik denk dat het censuur is, dus …misschien toch interessant.

Maar de leukste is een Begeleide Kerstwandeling door Gijón voor de prijs van € 56. Ik vind het veel geld voor een rondje door de stad.

Ik vind het een raar aanbod want Booking.com en Google weten alles van je, dus ook dat we maar een paar dagen in Gijón zijn.

Of zouden zij méér weten?  Er zou b.v. een Lockdown kunnen komen zodat wij niet meer terug kunnen en wij genoodzaakt zijn om maanden in een hotel te verblijven en we elke dag pintxos moeten laten bezorgen door thuisbezorgd.es.

Maar dat zal het wel niet, anders hadden we wel een leuke aanbieding gehad om ons verblijf te verlengen.

Of misschien zijn we tijdens de Kerstdagen weer in Spanje. (I.v.m. de hoge energiekosten is het w.s. voordeliger om met vakantie te  gaan).

De laatste tip die ik kreeg is de Camino de Santiago. (€80). Nou ja we zijn niet zo van de bedevaart en ook niet van het beste uit jezelf halen. We gaan liever een rondje fietsen…ook therapeutisch. 

We gaan gewoon beetje struinen, museum, botanische tuin, eten, een beetje op ons gemak. 

Gelukkig heb ik altijd de beste gids bij me die ik kan bedenken. Annie weet altijd overal de weg en heeft altijd leuke ideeën. Geef haar een plattegrond en ze weet de  weg en welke bus we moeten nemen.

Bij mooi weer kunnen we ook voor het strand kiezen De laatste keer dat we in Gijón waren was het eind november 2018. Toen zagen wij stoere ouderen een duik nemen.  Maar we hebben besloten geen badpak mee te nemen, komen we ook niet in de verleiding.



Nee hoor, lekker met de kleren aan in het zonnetje, daar houden wij van!


Ik hoop dat we het zonnetje nog te zien krijgen want de weersvoorspelling is niet zo gunstig.
Regen en wind, dus als er iemand nog een leuk idee heeft om die regendagen door te komen?
Iets met oud roest of zo?
Tja, daar hoor je Booking.com niet over…
Nou we gaan gewoon alle musea af en tussen de buien door naar de Botanische tuin.
Wij maken er altijd wel wat van hoor.

De afgelopen weken hebben we al wat ongemakken overleefd t.w. 

- een verloren bril - Luk
- plekken - Annie
- weer een Coronavaccinatie - Annie
- tuinen gedaan, de bollen erin - beiden
- lekke band in Klaaswaal - Luk
- slapeloze nachten - beiden
- aanval van agressieve wesp (2 steken) - Annie



Dus….we zijn er klaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten